söndag, september 14, 2008

Söndags-scrappande!

Söndag= städa, tvätta och scrappa :-) Fast kanske inte i två-tre timmar som innan utan snarare en timme åt gången men å andra sidan är den värd så mycket mer. Börjar fundrera på när det är scrapmässa nästa gång på IH? Förrådet börjar sina och det är alltid kul att köpa nya saker.

Favoritsaker som Isak gillar just nu - speldosor i alla former, sin Spöket laban-snuttefilt och fisk-mobilen från IKEA ovanför skötbordet..

I helgen har det annars varit lugnt. Vi tog en tur till Väla och Familia - som vanligt inhandlades det bara till sonen och vi fikade på Espresso House:-) Jag var äventyrlig och provade en annan macka än min "standard" medan Magnus körde med scones.

Stackars Isak ska ha strumpbyxor på sig under sin fina fina dopklänning. Hur tjejigt som helst! Det får bli en engångsföreteelse..vi får ge bort dom till kompisen Alva sen. Sen hittade vi en billig fin vinteroverall, fodrad variant att ha i vagnen när han sitter upp så en sån införskaffades också tre bodies. För kräks man tre gånger om dagen hinner mamma inte med att tvätta!

I veckan som kommer startar föräldrargrupp via BVC. Varannan onsdag ska vi träffas och de första tre gångerna kommer det att vara babymassage. Låter spännande!

Det börjar kännas höst ute - riktigt skönt - och vi fortsätter med våra dagliga promenader jag och Isak. Kommer man inte ut en dag så känns det konstigt. Jag funderar starkt på att börja träna igen. De har barnpassning på mitt gym så jag ska ringa och kolla hur det fungerar.


Veckans scrapalster....


Idag satt jag ner en liten stund och scrappade placerings"kort" till dopet och så blev det en LO om vardagen i mitt liv numera. Det är de små sakerna som man borde scrappa mer inte bara högtider och äventyr. Livet hemma med Isak är ett äventyr i sig men när man är mitt uppe i det så glömmer man lätt....

Det är ovanligt lite dekorationer på den här för att vara mig. Fyra brads, lite QK bokstäver och pilar och sedan har jag stämplat upp fåglarna och färglagt med promarkers. Har inte riktigt fått in tekniken på dom (man behöver nog flera pennor ha ha ha ha och säkert en blender med :-))

Inga kommentarer: