söndag, september 28, 2008

Helgens alster och lite annat smått och gott...

I helgen flyttade det in en giraff i familjen. Mest flyttar den in i Isaks mun (!) för just nu ska han smaka på allt och allt som är lent och skönt när man stryker mot ansiktet gör att han kiknar av skratt. Dom små händerna griper om allt tyg som han får tag på och nu pratar han med leksakerna när han ligger och "kollar".

I lördags var jag och handlade lökar till trädgården. Fick tag på den tulpanblanding jag sett i Allt om Trädgård och jag hade tänkt plantera dom i rabattenpå famsidan. Det ska bli spännande att se hur det blir. Köpte också lökar till något "litet och blått" för att fylla ut lite. Annars är det mest på väg att bli orange-gult i trädgården och det har sin charm det med. Ska söka på nätet efter hur man ska klippa ner och beskära de växter vi har. Svärmor och svärfar gav bra tips när de var och hälsade på sist. Vi är själva totala amatörer på trädgård!


Så tills höstens "event" mer eller mindre - igår var det scrapmässa på Sundspärlan och det var en positiv överraskning. Det brukar vara på IH här i stan men på Sundspärlan var det mer plats och lite nya och roligare utställare. Bojkottade däremot www.magnolia.se pga deras dåliga service, även om de har underbara stämplar, när man beställer via nätet men www.landstoken.se var en positiv överraskning. Kommer nog att beställa mer därifrån. Kom hem med lite nya papper, fyra nya promarkers, stickers, rub-ons, band och en stämpel. Mässan var annars som vanligt - massor av folk som trängdes och hittade man något man ville ha så var det till att köpa med en gång. Det var lite mer än tio utställare (tror jag) och flera av dem var nya för mig och det var roliga saker de hade i sina montrar. Sen träffade man lite "känt folk" att stå och snacka med och för varje år som går och man går på mässor så ser man nya som man känner som börjat med denna roliga hobby.


Blev sedan så inspirerad att jag satte igång med Isaks "låda". Lådan i sig själv och allt papper är inköpt på www.scrappat.se resten är småsaker från "gömmorna". Det var himla roligt att scrappa i så litet format - det har jag aldrig gjort innan - det gick fort och man fick verkligen tänka till så att det blev variation på sidorna.

Nu utmanar jag Stina att sätta igång med scrappandet och så ska jag försöka få Maggan att göra tack-kort från dopet tillsammans med mig... Om nu tiden räcker till?!











3 kommentarer:

Lisa Papaver sa...

Hej igen och Grattis! Jag brukade läsa din blogg medan ni väntade på adoption...och undrade var du tog vägen. Kul att ni fått barn!

Anonym sa...

När jag ändå är här så lämnar jag en liten kråkspark:)
Trevlig blogg, så jag återkommer säkert!

/Sonja

Stina sa...

Jag godtar utmaningen och ska försöka komma igång så fort som möjligt fast flytten kommer lite före. Det finns ju massa att planera och inreda :)