lördag, juni 14, 2008

Sommarlov eller mammaledighet?

Tja, vad ska man säga? Officiellt är det väl sommarlov tills bebisen kommit. Jobbade sista dagen i fredags och det kändes konstigt att veta att jag inte ska komma tillbaka i augusti. Fast kroppen min behöver vila - jag orkar ingenting numera. Sover lite extra varje dag och har som mensvärk och sammandragningar största delen av dagen. Gå i normalt tempo kan man också glömma. Trots det tror jag inte på någon bebis före midsommar! Den lill* vrider och vänder ordentligt på sig i alla fall och det är inte långa stunder det är lugnt i magen. Jag trodde bebisar skulle lugna ner sig på slutet?

Det regnar i Skåne. Skulle vi inte få en fin solig sommar? Maken grillade i regnet innan matchen Sverige-Spanien. Har man radhus så har man! Då hör grillning till!

Har pysslat lite med bebisen saker. Satte fram lite gosedjur i sängen och la fram de saker som ska vara på skötbordet. En snäll kollega på jobbet har lånat ut sin BabyBjörn bärsele till oss samt att jag fick hennes regnskydd och hjulskydd. Jättesnällt!


Teutonias regnskydd är i plast och jag kan inte för min värld förstå hur det ska komma in i förpackningen igen efter det att man använt det? Nu fick jag ett lättviktsregnskydd typ regnjacka som jag stoppat in i Teutonias väska. Är till en Brio-vagn men kommer att fungera utmärkt.

Sen var det REA på Polarn&Pyret i veckan. Farligt! Kom hem med två par små byxor i storlek 56 och två vita bodys. De reade ut hela 76-kollektionen och jag kunde ha köpt allt men det blev bara ett par blå-vit-randiga byxor samt ett par byxor som jag redan har en body till (multirandig). Bebisen kommer att bli såååå snyggt klädd!

Tog lite bilder förra helgen när jag scrappade från trädgården. Blommorna har nästan blommat ut i värmen nu...Och scrap-paketet från ScrapAddicted har landat - tur att det regnar i helgen!!

Inga kommentarer: