lördag, juni 28, 2008

Lugn bebbe??

Det är TRIST att vänta på bebis nu. Vi försöker fördriva tiden så bra det går med spel, små utflykter och annat smått och gott men att det skulle vara så drygt den sista tiden hade jag ingen föreställning om. Man gör liksom ingenting och vågar sig inte på att bege sig långt hemifrån heller. Familj och vänner lämnar oss ifred för att inte stressa men jag har tråååååkingt ju.......

Det måste vara småtrångt i magen för bebis är mycket lugnare förutom på kvällen då när den får "spark-spatt" mer eller mindre varje kväll. Min kompis L fick en liten kille i natt och vi har skojat om att ligga på BB tillsammans så nu får vår lill* ta sig ut bums om vi ska hinna hi hi...L´s bebis kom ca en vecka för tidigt och jag tippar på att jag kommer att gå över minst en vecka. Kanske händer det något nästa helg? Känner mig riktigt stressad av att de inte kommer att göra extra koller eller sätta igång mig före den 17/7. Tänk om bebis inte mår bra där inne? Något händer de sista dagarna och bebis inte klarar sig? Det får bara inte hända! Känns inte riktigt som att BM tar oron på allvar heller "jar har ju inte gått över tiden än..". Nej, men det tog oss fyra och ett halvt år att bli gravid och många sorger och bedrövelser innan dess. Det blir liksom bara detta lilla barn för vår del.

Målarna verkar vara klara här hemma så idag har vi återställt vårt hem. Mådde dåligt av att allt var en enda röra med nedtagna gardiner och blomkrukor överallt. Och i morse sov vi till nio - rena lyxen efter att ha gått upp sju för att tajma in målarna de sista tre dagarna. Sen städade vi och skulle fortsätta att fixa i trädgården men det blev bara lite spel istället :-):-)

Inga kommentarer: