torsdag, oktober 02, 2008

Trädgårdspyssel

Idag passade jag på när sonen sov gott i vagnen ute att plantera lite tulpanlökar i rabatten utanför köksfönstret. Jag såg den här tulpanblandningen i somras i en av mina Allt Om Trädgård-tidningar och tyckte att färgerna var urläckra. sen när jag hittade dom på FlowerTeam så kunde jag inte motstå utan de slank ner i shoppingkorgen. Sen har de legat här i hallen i en vecka och tittat på mig men idag så tog jag tag i det. Gick ut när regnet slutat och solen sken - liiiite i alla fall..- och började att gräva. Det var mycket ogräs och annat elände i denna eftersatta rabatt men nu ligger det 16 tulpanlökar i en rund formatering och väntar på vårens värme. Det ska bli spännande att se hur det blev.

Det är bara att inse att det här med trädgård tar tid och med en liten junior i familjen så har man inte den tiden. Eller tja, det har man, men man vet aldrig när sonen somnar om man har 15 minuter på sig tills han vaknar eller två timmar. Liiite svårt att planera vad man ska göra då. Tyvärr fastnar man ofta i hushållsarbete eller framför datorn. (eller vid scrap-bordet ha ha..)

I trädgården behöver det på framsidan, krattas löv, sopas och börja klippas ner inför vintern. Det skulle vi göra förra helgen så kanske kanske blir det gjort denna helgen...Gräsmattan blev i alla fall klippt förra helgen!
M är på kurs igen så jag och I är "ensamstående" en natt till denna veckan. Dagarna går an men det är rätt trist på kvällarna. Det blir liksom inget vuxenliv alls och sen är man totalt klubbad av trötthet klockan åtta och orkar inte prata med någon alls för man vet att man ska gå upp igen vid tolv och ge mat. Fast idag hade jag planerat att ge I mat vid elva och hållar tummarna för att han sover fram till fem i morgon bitti. Fem timmar i sträck på natten fungerar för det mesta nu - väldigt skönt!

Inga kommentarer: