onsdag, juni 11, 2008

Skolavslutning

...och två arbetsdagar kvar till mammaledigheten. (...eller hur gick det så fort??)

Idag lämnade jag min klass sedan tre år och det känns alltid lite sorgligt men samtidigt skönt för det betyder att det kommer ett nytt gäng små individer att lära känna så småningom. Fast framtiden denna gången är inte så förutsägbar eftersom jag ska vara hemma med bebben ett år och sen förhoppningsvis kanske söka nytt jobb eller stanna kvar...Jag känner mig redo för att gå vidare samtidigt som mammalivet kanske gör att man inte orkar sätta sig i en ny miljö med nya kollegor, barn och arbetssätt. Vi får se helt enkelt.
Skolavlsutningen blev annars bra, lagom sentimental och fullt med kramar och presenter från elever och föräldrar. Det har varit ett bra gäng det här sista året och då känns det gott att lämna dem vidare till nästa lärare.

Nu på eftermiddagen kommer kompisen A och fikar - det gör vi varje skolavslutning som tradition (A är också lärare) och det är bara tårta som gäller. A handlar idag så det blir en överraskningstårta men jag hoppas på något smaskigt värre...Glass går annars toppen - det är favoriten nu som gravid och minst en glass om dagen blir det (huh). Vill inte tänka på när bebis kommit ut och mitt glassbegär måste minska om inte midjeomfånget ska öka.

Sitter och väntar på Scrap-paket från ScrapAddicted. Fick lite blodad tand i helgen när jag kom igång och scrappade igen. Fick ett underbart kort av Martina idag (www.martinas.se) och jag bara måste nog ha mirakel-tuschpennorna att börja färglägag kort med. Det blev bara sååååå snyggt!

Scrappade monochromatiskt i helgen - svårt men kul och lite mer detaljer ska in på LOn innan jag lägger in den här....

Gravid vecka 38 numera. Kanske dags att plocka fram saker till skötbordet och sängen? Bebis sparkar på som tusan på kvällarna och jag känner av liiiite sammandragningar då och då. Inget att hetsa upp sig över. Barnmorskan tror inte att jag kommer att gå över tiden massor då huvud är fixerat och bebisen i princip redo för att komma ut. Nu när skolavslutningen är avklarad kan den gärna få komma när som helst!

2 kommentarer:

Anonym sa...

HURRA!!!!!!!!!!!
Kul att du är tillbaka. Jag ska kika in då och då och kolla läget.
Hoppas att du och bebis mår bra.
Kram

Catrin sa...

Vad roligt att du gillar att bloggen är tillbaka! Jag ska försöka sprida den lite mera....Allt är bra med mig pch bebis - den får gärna komma nu!