fredag, juni 06, 2008

Scrap-mara...

...och jag tror minsann att jag ska vara med och försöka skapa något alster. Det är ScrapAddicted som håller igång hela helgen och Jane är en trevlig person att handla av, snabba leveranser och kul saker så detta kommer säkert att bli inspirerande. Förra helgen blev det faktiskt en LO - tro det eller ej...


Det är mycket vitt nu i mitt scrappande och här är en bild från första tvätten av bebiskläderna. En ny och ovanlig känsla och man fällde nästan en tår bara på att tänka på vilket kämpande och hur många sorger och bedrövelser och misslyckanden som behövdes för att denna lill* bebis skulle flytta in. Förhoppningsvis flyttar den ut igen om tre veckor sådär..(hoppas kan man ju) Jag vill helst inte gå över tiden allt för mycket även om det är vanligt när det är första barnet.

Vi har inrett uterummet lite idag men nya lyktor, underlägg på bordet och ett gäng växter. Bytade också ut penséerna på framsidan mot gul afrikansk maguerit, lite grönt och lite "blått"..

Borde ta fler bilder av huset och lägga ut - flera som efterlyst - men har inte fått till det än.

Vår adoptionsansökan är nu formellt tillbakadragen från Kina och vi fick tillbaka så mycket pengar att vi kan betala av det lån vi tog. Förlorar en del trots det men som sagt, barn kan inte värderas i pengar och jag struntar fullkomligt i det...Berättade på adoptionsforumet att vi dragit tillbaka vår ansökan och det var så skönt att flera av vännerna där var så positiva och tyckte att det var skoj. Det är en svart och vit värld adoptionsvärlden och en del har bearbetat att man inte får biologiska barn och andra inte.

Magen lever sitt eget liv för tillfället. Det är hela havet stormar när den lill* rör på sig och det är mer strykningar på insidan än sparkar. Jag börjar att bli ordentligt nyfiken på vem som är där och vem som ska bo i den vita spjälsängen i vårt sovrum. Ska vi verkligen dela sovrum med en liten bebis??

Inga kommentarer: