lördag, november 01, 2008

Mera blogg-tid, tack!

Det har varit lite ont om datortid på sistone. Mer ont om tid överhuvud taget faktiskt. Isak blir större och större och behöver lite mer lek-tid med mamma om dagarna och sovpauserna blir mindre och mindre. Tack och lov så har han fortfarande sitt långa sovpass mellan 1030-1300 mer eller mindre varje dag. En liten tids andrum för att kunna äta lunch, läsa tidningen eller kanske fixa med tvätten.

Det är rent otroligt hur mycket tvätt en liten bebbe genererar! Fast vi kommit ur värsta kräka-ner-minst-tre-tröjor-om-dagen perioden så tvättas det nästan varannan dag för det! Nu är där ju MAT på alla plagg som varit i närheten av Isak i kombination med en sked. Idag åt han nästan en hel matsked av sin potatis-palsternackapuré. Jag är inte avundsjuk - det luktar verklingen inget vidare men tydligen gick det ner i alla fall.

I morgon har jag ska jag skicka mannen och Isak på egna äventyr så att jag ska få några timmar till att scrappa lite. Beställde kort från fujidirekt.se (verligen kanon och snabba) så nu ligger det roliga kort som väntar på att bli scrappade. Gissa på vem? Ja ja, vi (M&jag)lär väl inte fastna på bild förrän 2012 he he ....

Idag är vi solo hemma eftersom M åkt iväg och hjälpa sin syster att flytta. Vi passar på att göra ingenting och ha det lite lugnt och skönt.

Inga kommentarer: