fredag, juli 25, 2008

Idag har vi varit lite mer på "hugget" och hållt på att ta ner staketet för om-målning. Först ska det tvättas innan det ska målas. M åkte ut till Jula och införskaffade bockar att lägga upp staketet på. Nu står allt fint på baksidan som har blivit ännu mer minimalt än tidigare.

Idag somnade lilleman för egen maskin i vagnen när vi var på promenad. Första gången. Kanske kan man få honom att somna av sig själv där igen? För tillfället somnar han endast när man blir buren eller får ligga i knät hos mamma och pappa och ve den som flyttar mig när jag sovar. Tiden när han sov själv i sängen är förbi...antagligen beror det på att det är så varmt för honom.

Min jobbarkompis M kom och hälsade på idag och I fick en fin liten mjukishäst i present (TACK). Hur som helst så trivdes I som fisken i vattnet hos M och det var lite skönt att någon annan höll honom när han sov. Sen lyckades vi förflytta honom till sängen - underbart - och M (som själva har tre barn) trodde att vi eventuellt har haft "nestet" dvs de ihoprullade handdukarna för långt ut så att han inte kännt att det var trångt nog. Bebisar vill sova trångt för att det ska likna hur det var i magen och en spjälsäng är enorm när man bara är drygt 3½ vecka gammal.

I har börjat att äta mera nu också så jag undrar om det inte är så att han växer så att det knakar. Vi har övergett de kortärmade bodysarna i storlek 50 nu och kör 56, samma med pyjamasarna. Storlek 50 är till 0-1 månad och på tisdag är plutten fyra veckor gammal så det är egentligen inte så konstigt att han är på väg mot en större storlek.

Idag har jag börjat på I´s första LO i scrapbooking. Hjälp vad roligt det var att scrappa till bebisen! Sen är det extra roligt för nu njuter jag verkligen av de stunder när jag kan sitta själv och pyssla. Alla dekorationer går åt ha ha ha!

På måndag får vi besök av mamma/mormor och jag har börjat att fundera när man egentligen har barndop?? Även om vi gifte oss borgligt så är vi båda med i svenska kyrkan och anser att I ska döpas så att han själv kan bestämma en vacker dag om han vill gå ur kyrkan eller inte. Dags att googla!

Inga kommentarer: