torsdag, juni 18, 2009

Glad midsommar!


I morgon är det midsommarafton och det ska regna och åska(!) i Skåneland, vi ska sitta i uterummet och höra regnet smattra på taket och äta varmrökt lax med nypotatis och smarrig sås. Givetvis ska det också bli jordgubbar och vispgrädde till efterrätt. Sonen ska få smaka allt sen får vi se vad han gillar.

Isak har börjat få egen vilja och kan bli helt vansinnig och man inte får hålla på med det han vill. STOOORa krokodiltårar. Fast det går över på typ fem sekunder.....

Livet rullar på. I veckan var jag på jobbet och hälsade på och det kändes lite konstigt att man snart ska börja jobba igen. Men sen träffade jag en handfull av mina nya sexåringar och de var rätt charmiga så det kändes genast kul igen:-)

Nu är det en vecka kvar till Magnus ska ha semester och vi ska fira Isaks ettårsdag med tårta och kalas. Vi hoppas på bra väder och att vi får lite ordning på trädgården innan dess.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ah så skojsigt...själv jobbar jag i morgon ingen speciell dag här..men jag ska i alla fall se till att laga lite köttbullar.. så att de känns lite svenskt...=) kanske jordgubbar och grädde också...=)ser så fram emot när ni kommer hit...=) ha de bäst
glad midsommar kram faster Birgitta

Catrin sa...

Du får försöka få Alan att fira midsommar med:-) Sill äter han ju! Det ska bli jättekul att komma över till er...börjar kännas som att det är snart. Kram kram