fredag, september 26, 2008

Två månader, tre veckor och fyra dagar och Isak ska sitta helst. Va, ska bebisar redan vilja sitta? Vad hände med vår lille plutt? Nu om han ska vara nöjd så ska han helst sitta i någons knä och obersvera omvärlden. Då menar jag sitta nästan i 90 graders vinkel, inget halvliggande på armen här inte, då blir han sur och gnäller.
Den blommiga kudden från IKEA med vit botten och blommor i flera färger är toppen och idag upptäckte han Nalle Puh som är toppen annars suttar han helst på Laban-snuttefilten eller vilken annan tygbit som helst som finns i närheten. Snuttefilt är numera omdöpt till suttefilt och vi insåg att vi behöver nog ha en till när Laban är i tvätten (!).

TV har också blivit väääldigt intressant så att sitta och mata honom på natten framför dåilga deckare på kanal 9 är nog ett minne blott. Ungen blir urpigg! Hädanefter får han lägga sig i sängen och somna in där även om vi lär få höra en massa stök och bök innan han somnar. (Eget rum snart kanske??)

Förra helgen hade vi dop i Raus Kyrka och vad gjorde Isak då?? Sov sig igenom allt så klart precis som på babysången. Det är lite mystiskt att han alltid sover när det ska sjungas?? Är han så van från magen att somna när jag och M drar igång vår (inte-fullt-så-vackra-) sång till Dobidoo på fredagskvällarna? Efter dopet hade vi kaffe och Isak fick en massa fina paket. Det blev en fin och stämningsfull dag precis som vi önskade.

I veckans om gått har jag varit gräsänka då M varit på tjänteresa. Det var spännande att vara "ensamstående" ett tag och gick faktiskt lättare än jag trodde men oj vad man var trött på kvällarna. Det mest tråkiga var att inte kunna berätta alla I´s små dagliga framsteg för någon. Vi får vänja oss för det kommer att bli fler resor under hösten.

Höst ja - dags att fixa i trädgården. Jag är sugen på att sätta tulpanlökar på framsidan fast jag inte har en aaaaning om vad som redan är planterat. Blir det "fel" färg på de extra som kommer upp så får jag väl klippa av dom och markera var löken är.

Scrapmässa på söndag. Jag ska dit. Fast med liten budget. Vi får väl se hur det går ha ha ha .......

Inga kommentarer: