söndag, februari 15, 2009

På måndagar brukar Isak och jag träffa Alva och hennes mamma Maggan. Det blir promenader, småturer till stan, fika och nu en massa lek för barnen. Det är roligt att de träffats så regelbundet under några månader för de är inte främmande för varandra eller för oss "vuxna". Den andres leksaker är ju alltid sååå mycket roligare än sina egna!

Här hemma har nu längderna till gardiner i vardagsrummet sagt adjöss på obestämd tid. Isak tycker att de var väääldigt roliga att dra i så nu har vi små vita kappor istället. Det blev ljust och fint och kommer säkert att bli bra till våren när det är grönt i trädgården och man ser det gröna inifrån. Trädgården slumrar för tillfället. Kanske kanske kommer det upp lite snödroppar på framsidan annars är det kalt på marken. Solen skiner lite mer och mer om dagarna och jag börjar bli sugen på att fixa utomhus men det får vänta två månader till innan vi tar lite krafttag med det.

Helgen har varit lugn - igår var hela familjen på Väla och införskaffade mer saker så att vi kan barnsäkra här hemma. Jag lyxade till det med att köpa ett par snygga jeans och en skjorta inför våren. När gjorde man det sist?? Sen roade jag mig med att lägga ut en massa av Isaks små bebiskläder på Tradera. Ska bli skoj att se om det blir sålt...

I morgon ska vi bege oss till Ängelholm och kirurgen. Jag, Isak och Anna packar in oss i bilen och kör till Ängelholm. Förhoppnignsvis sätter de upp mig på listan för operation så att det blir gjort snarast. Har ont mer eller mindre varje dag även om jag inte har gallstensanfall och det är jobbigt när man är hemma med en liten bebis att inte veta om jag blir sjuk eller får anfall. Hoppas att det ordnar sig snabbt!

Inga kommentarer: